Handicapteamet ApS. Har nu eksisteret i over 4 år, dog skiftet ledelse i december 2017 samt ejer.
Vi har til dato ikke haft nogen borger, som har ønsket at forlade os og skifte firma, hvilket siger alt om os som arbejdsgiver-virksomhed.
Vi har lige fra start tilgået overenskomst med Dansk Erhverv/FOA via medlemskab hos Dansk erhverv, og bruges også der som sparringspartner indenfor branchen. Derudover er vi i gang med et frivilligt samarbejde med medlemmer fra handicaporganisationer.
I Handicapteamet`s administrative afdelinger er alle ansatte erfarne indenfor enten at være/har været handicaphjælpere, samt Sosu eller sygeplejersker/pædagoger, og vores koncept er lidt anderledes i forhold til andre virksomheder. Vi har bl.a. altid rådgivere på telefonen 7 dage om ugen og 24 timer i døgnet. Dette specielt fordi vi har mange døgndækninger og der kan altid opstå situationer hvor vores handicaphjælpere eller borgere har brug for os evt. som sparringspartnere. Derudover hjælper og assisterer vi vores borgere både mht. ansættelser, jobopslag, vagtrul, vagtplaner specielt fordi vores borgere i perioder kan være utroligt udfordret helbredsmæssigt, eller adskillige opsigelser på samme tid eller specielt at bygge stabile gode teams op af handicaphjælpere for vores borgere.
Derudover har vi rådgivere specialiseret i forskellige typer handicaps. Vi har ansvarlig rådgiver som er ekspert i alt indenfor de respiratoriske hjælpere, samt alle procedurer, hvor vi hjælper hele vejen også i opstartsfasen. Vi har efterhånden et stort team af respiratoriske hjælpere, som også er fleksible til at vikariere hos andre borgere.
Handicapteamet er godkendt BPA-virksomhed i Socialtilsyn Øst